Product toegevoegd aan jouw offerte. Ga naar de offerte pagina om jouw offerte aan te vragen, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op.
Garantie
Ons beleid
Hoewel wij ons best doen om ervoor te zorgen dat al onze producten voldoen aan de beloofde eisen en kwaliteit, kan het natuurlijk voorkomen dat een product toch niet helemaal aan uw eisen voldoet. Dat is natuurlijk vervelend, maar gelukkig heeft u bij Profyte medical op de meeste producten garantie.
Wanneer komt u in aanmerking voor garantie?
Om in aanmerking te komen voor garantie dient u allereerst een bewijs van aankoop bij Profyte medical aan te kunnen tonen. Verder dient u bij de eerste constatering van klachten direct een melding bij ons in te dienen, zulks om verdere schade te voorkomen. Garantie heeft geen betrekking op kleine afwijkingen van de gestelde kwaliteit die voor de waarde en deugdelijkheid van het product onbeduidend zijn.
De garantie is slechts geldig indien het product wordt gebruikt in overeenstemming met de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing en voor het doel waarvoor het apparaat is geproduceerd.
Fabrieksgarantie
Op de meeste, hier aangeboden producten, gebruikersproducten uitgezonderd, heeft u de volledige fabrieksgarantie met een minimum van 1 jaar na ontvangst van het product. De meeste fabrikanten hanteren hun eigen voorwaarden en daarmee kan ook de garantieperiode verschillen. U dient te allen tijde vooraf eerst contact hierover met ons op te nemen!
De garantieprestatie
Afhankelijk van de fabrieksbepalingen zal het apparaat kosteloos worden teruggebracht in de toestand die het had voordat het defect optrad. Gebrekkige onderdelen worden hersteld of vervangen. Binnen de fabrieksgarantietermijn kunnen, kosteloos of tegen een gereduceerde prijs, onderdelen worden vervangen en door onze technici worden afgevoerd. Bij een onterecht beroep op onze technische dienst zullen de kosten aan u worden doorberekend.
Uitsluitingen
Uitgesloten van garantie zijn onder meer: losse kunststof onderdelen of accessoires, roosters en alle beschadigingen door de gebruiker en/of derden. Tevens zijn zaken uitgesloten als: transportschade, storingen als gevolg van verkeerde installatie, oneigenlijk of verkeerd gebruik en gebrekkig onderhoud. Het recht op garantie (en productaansprakelijkheid) vervalt wanneer het defect werd veroorzaakt door reparatie of ingrepen door derden dien niet bevoegd (bevoegdheid door de fabrikant) of niet deskundig zijn. Voor zaken die binnen het garantiebeleid vallen is het niet mogelijk om geld terug te krijgen.
Voor een compleet overzicht verwijzen wij u door naar de betreffende fabrieksgaranties en volledige lijst met uitsluitingen.
Toegankelijkheid apparatuur en locatie
Indien het betreffende apparaat zodanig is ingebouwd, opgehangen of geplaatst dat de benodigde tijd voor in- en uitbouwen langer duurt dan 30 minuten, kunnen door ons extra kosten worden doorberekend. Datzelfde geldt ook voor de toegankelijkheid van de locatie waar de apparatuur zich bevind. Wachttijden zullen worden doorberekend.
Coulance
Na afloop van de garantietermijn zijn fabrikanten over het algemeen coulant wanneer het gaat om de afhandeling van kwesties. In dat geval verzoeken wij u direct contact met ons op te nemen zodat we een verzoek bij de betreffende fabrikant in kunnen dienen.
Bovengenoemde garantievoorden zijn een onlosmakelijk onderdeel van onze algemene leveringsvoorwaarden. In geval van onduidelijkheid verwijzen wij u naar deze voorwaarden. Onze algemene voorwaarden kunt hier vinden.
Indien u verder nog vragen heeft over garantie en garantiekwesties, vernemen wij dat graag van u.